لو بطلنا نحلم نموت
لو بطلنا نحلم نموت
ليه نموت واحنا عالحلم نقدر
نقدر عالصعب تعدى
نقدر عالموت. نفوت
من حقنا لبكرة نحلم
نحلم ونرسم كل الخطوط
جدي وجدك كان عنكبوط
للمجد غزلوا بايدهم كل الخيوط
نعيش ونحلم ولازم هنوصل
المستحيل هنشوفوا يحصل
طريق طويل ومعنا يقصر
عارفين طريقنا طريق مأصل
لازم هناك لازم هنوصل
نعيش لبكرة وبرضه هنحلم
هنقول وصلنا وفى حلم أكبر
وكل مانحلم راح نحلم اكتر
لكن نبطل الحلم يبقى بنحلم
تحياتى: محمد محمود عبد الدايم
التعليقات الأخيرة